Boí Taull crea la seva pròpia estació paral·lela de freeride
Publicada:
29 de gen. 2019
Compartir
Amb l'objectiu de poder ajudar els aficionats que en els bons dies de powder aconseguien els millors valls al voltant de Boí Taüll per tirar-se fora pista, els responsables de l'estació van estrenar la temporada passada el Freeride-bus per així anar recollint a aquests esquiadors que acaben a la carretera que va des del Pla de l'Ermita a les pistes. Al principi es van establir tres parades senyalitzades, sent la primera al Pont de Sant Marti (1.600 metres) i l'última en la pròpia base del complex hivernal (cota 2.020m), però la realitat és que el conductor anava parant a mesura que se'ls trobava pel camí.
El Freeride-bus començar el seu camí al mes de gener de l'any passat. Aquell primer mes a penes es van pujar 20 persones. Al febrer es va triplicar la xifra i ja al març el nombre va començar a disparar-se fins als 300 usuaris. El boca-orella havia atret nombrosos amants del freeride.
El servei és completament gratuït i el torna a posar en marxa aquesta any l'estació, encara que va a ampliar l'ajuda a aquests aficionats. Des d'aquesta temporada comptaran amb un pla específic de freeride on no només s'indica els millors itineraris, sinó que es donen petits consells per tenir una millor experiència.
Pràcticament tots els itineraris comencen al final del telecadira del Puigfalcó i molts d'ells discorren entre zones boscoses, una cosa que al nostre país és pràcticament inèdit.
A més l'estació ha col·locat una sèrie de punts de control d'ARVA en dos telecadires. Un en el telecadira Express que es pren a la mateixa base de Boí Taüll, i un altre al Roies que és el que enllaça amb el d'Puigfalcó.
El pla, que recorda els que es fan a Amèrica del Nord per a aquest tipus d'esquí, recomana uns 20 quilòmetres d'itineraris, però Ignacio Giménez, director de Muntanya de Boí Taüll, assegura que es podrien treure molts més recorreguts, tot i que de moment van a provar amb aquests.
Els itineraris es podran trobar en el pla, però sobre el terreny no hi haurà cap senyal perquè en estar dins de Parc Natural, "no s'ha pogut posar ni una sola estaca" comenta Jiménez, que afegeix, però, que té en ment altres itineraris molt divertits que es proposaran per a següents temporades si la iniciativa té èxit.
Amb tot, per afegir nous recorreguts no cal només marcar-los en el mapa, sinó que abans l'estació ha de comprovar que siguin segurs, ia l'estiu netejar de branques i vegetació que pugui causar algun inconvenient als esquiadors. També es fan comprovacions de perill d'allaus.